ایده تا اختراع، ایده تا ساخت

ایده تا اختراع

اغلب مردم عادت زده اند به همین دلیل روش انجام کارهای معین توسط آنان به مرور زمان به صورت روشهای ثابت در می آید اینجاست با یک نوآوری و خلاقیت می توان عادت و تکرار را کنار زد، اینکه چگونه نوآوری کنیم و در کارها خلاقیت داشته باشیم، نیاز به آموزش داریم.

نکته ای که بسیار مهم است این است که ما این اموزش را باید از سنین پایین در بچه ها نهادینه کنیم.

کایزر در تعریف خلاقیت می‌گوید : خلاقیت عبارت است از به کار گیری تواناییهای ذهنی، برای ایجاد یک فکر یا مفهوم جدید.

جلوگیری از عوامل بازدارنده مهمتر از وجود استعداد خلاقیت است،زیرا: در صورت آزاد سازی ذهن از پیش فرضها و الگوهای زنجیره ای در مدت کوتاهی می توان قدرت خلاقیت را به نحو چشمگیری افزایش داد.

قدرت خلاقیت افراد را می توان از طریق مشاوره، هدایت و آموزش تقویت کرد. به طور کلی(تعامل گروهی)فکرها را به فعالیت وا می دارد زیرا افراد گروه یکدیگر را بر می انگیزند.

نوآوری فقط نتیجه هوش و استعداد افراد نیست بلکه حاصل کار سخت و طولانی آنها بر مسائل است.

فرد خلاق معمولا هر چیز را از دیدگاه گوناگون بررسی میکند و به حفظ وضعیت موجود قانع نیست.

 

  • دیدن مسائل به شکلی که قبلا مورد توجه قرار گرفته نشده
  • ربط دادن فکرها و تجربیات و دیدگاهها
  • چندین راه حل برای حل مسئله
  • تردید در مورد پیش فرضهای قبلی
  • فی البداهه کمک گرفتن از نیروی ذهنی و بینشی
  • بکارگیری فراگرد فکری و عملی به اشکال متنوع.
  • ایجاد فضای خلاق
  • اختصاص دادن بخشی از وقت افراد برای خلاقیت
  • استفاده از سیستم دریافت و پیشنهاد ها
  • ایجاد واحد ویژه خلاقیت و نوآوری

از راههای تقویت خلاقیت به شمار می­روند

آشنایی با فرآیند خلاقیت و ایده پردازی،اطلاع از مراحل ثبت ایده و اختراع، آشنایی با انواع روشهای ابداع و نوآوری، اشنایی بیشتر با فضای مجازی – نحوه جستجوی پیشرفته در اینترنت – اشنایی با مسابقات و جشنواره های مختلف کشوری و بین المللی و همچنین قوانین مربوط به  انها ،کاربردی کردن علوم تحصیلی و توانمندسازی کارآموزان در موضوعات مختلف از اهداف برگزاری این کارگاه است.

این کلاس ظرقیت ۸ الی ۱۲ نفر را دارد.

 

 

ایده تا ساخت

درک رهبری نوآورانه در سازمان به معنی درک خلاقیت است. در دنیای امروز تعداد کمی از ما به تنهایی چیزی را خلق می‌کنیم. نوآوری معمولا از تعامل گروهی، از پیوند بین اعضای تیم و سیکل‌های بازخورد سریع ایجاد می‌شود. خلاقیت در قالب تیم اتفاق می‌افتد . نوآوری، ترکیب توسعه یک مفهوم برای یک محصول، خدمات یا کسب‌وکار جدید و درک متعاقب آن در مرحله سنجش است.

دو مرحله مهم در این فرآیند وجود دارد: درک و ساخت.

درک شامل جمع‌آوری یک ایده نوآورانه یا توضیح آن است. ساخت شامل ایجاد این ایده یا مفهوم نوآورانه است.

داشتن یک مفهوم بسیار مهم‌تر از داشتن یک ایده خوب یا یک تکنولوژی جدید است.اما هنوز یک نوآوری نیست. برای نوآوری نیاز به شناخت و ساخت است.توسعه مفهوم، بدون ساخت موفق می‌تواند یک فرصت از دست رفته بزرگ باشد.

بنابراین نوآوری به معنی آوردن چیز قابل لمس به جهان است. جایی که فقط یک ایده وجود داشت، اکنون یک محصول یا خدمات وجود دارد. یک ایده بزرگ با جادو به یک محصول عالی تبدیل نمی‌شود. تشخیص مراحل فرآیند ساخت مفید خواهد بود.

 

آشنایی با فرآیند خلاقیت و ایده پردازی، اطلاع از مراحل ساخت محصول ،آشنایی با انواع روشهای ساخت محصول و در انتها  ساخت یک محصول کاربردی از ایده ارائه شده ، جزو اهداف این کارگاه است.

این کلاس با توجه به ساختار ان یک کلاس ۳ نفره می باشد تا استاد بتواند به طور کامل و هدفمند بجه ها را در انجام پروژه هایشان یاری و رهبری نماید.

 

” برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام به مکان اموزشگاه مراجعه فرمایید.”